Selasa, 29 November 2016

Vitamin c bagus untuk daya tahan tubuh

Assalammualaikum wbt.

Ramai orang mahukan Vitamin C hanya untuk kecantikan kulit.
Tapi sebenarnya ada yang lebih penting dan menarik dengan Vitamin C ni.

1. Tingkatkan Imunisasi / Daya Tahan Badan

Kalau nak tahu, Vitamin C mampu menjaga tubuh dari serangan penyakit dengan cara meningkatkan sistem imun atau daya tahan tubuh terhadap virus. Pengambilan dos yang betul bagi Vitamin C melindungi badan dari jangkitan penyakit dan memelihara kesihatan tulang dan gigi.

Tidak hairanlah kebanyakan daripada makanan tambahan penambah daya tahan tubuh,khususnya untuk kanak kanak diperbuat daripada vitamin C.

Sebab tu shaklee pun ada ‪CHEWABLE VITAMIN C untuk kanak-kanak.
ha! bukan orang dewasa je perlukan vitamin c ni tau.

2. Antioksidan

Vitamin C juga bertindak sebagai bahan antioksidan didalam tubuh yang berfungsi untuk melawan dan melindungi sel-sel tubuh dari kerosakan oleh radikal bebas yang menyebabkan penyakit-penyakit kronik seperti darah tinggi, sakit jantung, stroke, barah dan sebagainya.
Radikal bebas ini terhasil secara semulajadi didalam tubuh kerana proses-proses biokimia didalam badan dan juga disebabkan oleh faktor luaran seperti pencemaran ( air, udara , makanan), stress, toxin, pancaran sinar ultra ungu ( UV light ) dari matahari dan sebagainya.

Contoh :- Demam Biasa

Vitamin C mengurangkan simptom demam dan bertindak sebagai anti-histamin yang berkesan dengan mengurangkan kesan tidak baik dari demam seperti sakit-sakit badan, selsema dan kesakitan. Vitamin C juga mengawal alergi yang menyebabkan demam. Ia mengurangkan paras histamin dan biasanya mempercepatkan baik demam.

KENAPA PENTINGNYA MENINGKATKAN IMUNISASI BADAN?

1.Sebab yang utama adalah untuk elakkan diri daripada sebarang penyakit. 

2. Kalau imun tak kuat ,sangatlah mudah untuk dijangkiti penyakit.

Apa yang best sangat vitamin c Shaklee ni.

SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS
Vitamin C Shaklee Dengan Teknologi Sustained Release
(PELEPASAN MASA)


  1. Kelebihan utama vitamin C Shaklee adalah ianya sudah diformulasi dalam bentuk ‘sustained release’ (PELEPASAN MASA) . Ini bermaksud kandungan vitamin C di dalam tablet ini akan dilepaskan ke dalam badan secara berperingkat-peringkat iaitu 1.5mg selama setiap jam.  Sebiji Vitamin C Shaklee mengandungi 500mg vitamin C dan ianya dirembeskan secara perlahan-lahan dalam badan mengikut keperluan badan kita untuk setiap jam. Ini maknanya bila kita ambil sebiji vitamin C Shaklee..badan kita tidak terus menerima 500mg vitamin C..Sebaliknya ia akan dilepaskan sedikit sedikit iaitu 100mg untuk setiap jam. Ini sangat bagus kerana vitamin C bersifat larut air dan ianya mudah dihapuskan dalam keadaan tertentu contohnya jika kita stress, berhadapan dengan cuaca panas dan banyak lagi. Jadi ianya terpelihara dan badan anda menerima bekalan vitamin C yang cukup setiap hari.
  2. Mengandungi 120mg bioflavonoiddan 25% bioflavonoid ini diekstrak daripada kulit buah yang juga dikenali sebagai Viatmin C Complex.
  3. Selain itu juga…Setiap tablet Viatmin C Shaklee, mengandungi 120mg bioflavonoid dan 25% bioflavonoid ini diekstrak daripada kulit buah yang juga dikenali sebagai Viatmin C Complex. Apa fungsi vitamin C complex ni? Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C dalam tubuh badan kita serta bertindak sebagai anti-radang, anti-alergi, anti-virus dan juga anti-kanser.
  4. Ia juga dapat mengelakkan salur darah dari runtuh/bocor, meningkatkan fungsi vitamin c, dan mengelakkan vitamin c dari cepat teroksida dan merosakkan sel. (Kebaikan Bioflavinoid dalam vitamin C Shaklee)
  5. Membekalkan khasiat yang sama seperti memakan 7 biji buah oren beserta dengan kulitnya
  6. Satu biji Vita-C ini juga mampu membekalkan khasiat yang sama seperti memakan 7 biji buah oren beserta dengan kulitnya. Sudah pasti kita tidak mampu untuk memakan buah limau sebanyak ini setiap hari, kan? Namun Vitamin C shaklee diperbuat bukan dari buah limau/oren..Ia diperbuat daripada Ekstrak jagung. Jadi selamat untuk orang yang ada gastrix makan Vitamin C Shaklee ni… Vitamin C Shaklee juga mengandungi bioflavonoids untuk meningkatkan keberkesan vitamin C itu sendiri.
  7. Vitamin Shaklee berbeza dengan vitamin lain di farmasi sebab vitamin Shaklee merupakan vitamin semulajadi. Vitamin di farmasi atau pasaran luar adalah vitamin sintetik.

Diperkaya Dengan Bioflavanoid

Antara kelebihan bioflavanoid yang ada dalam vita-c plus Shaklee :

  • Supaya vitamin c digunakan dengan optimum di dalam badan manusia
  • Memperlahankan pemusnahan vitamin c yang berlaku sangat cepat dalam badan manusia (vitamin larut air)
  • Meningkatkan keberkesanan vitamin C sebagai antioksida yang kuat


Manfaat Utama Vitamin C Shaklee

1. Membentuk kolagen ~ merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ia mampu mengurangkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik
2. Memperbaiki Simptom Pendarahan ~ kekurangan vitamin c adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
3. Peningkatan Sistem Imun ~ membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zar besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga mengurangkan simptom flu dan selsema.
4. Memerangi Kanser ~ satu-satunya anti oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel2 kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel2 kita.
5. Mencantikkan Kulit ~ pengambilan vitamin c setiap hari mampu menjadikan kulit lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukkan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama masalah jeragat.
6. Memperbaiki Insomnia ~ memperbaiki insomnia, stress serta masalah berkaitan mental seperti keresahan.
7. Mengekalkan Kolesterol Sihat ~ ia mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

Adakah Vitamin C Daripada Buah Sudah Mencukupi?

  • Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45mg-60mg Vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan Vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Oleh itu, buah yang tidak ranum mengandungi kandungan Vitamin C yang sedikit.


  • Kandungan Vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan. Pengambilan Vitamin C dapat melengkapkan keperluan Vitamin C dalam tubuh.


  • Jadi, sebab tu lah kita patut amalkan Vitamin C tiap-tiap hari. Vitamin C sebenarnya salah 1 vitamin asas yang patut kita amalkan. Bukan saja untuk gusi berdarah, tapi kalau kerap demam, batu dan selsema, pengambilan Vitamin C masa sihat sangat penting sebenarnya. Sebab bila kita dah sakit, Vitamin C ni dapat kurangkan simptom-simptom penyakit yang kita alami


So walaupun tak sihat, tak lah teruk sangat dan mungkin tak kerap sangat sebab sistem imun dan sel badan kita tak terlalu lemah akibat daripada tindakan Vitamin C dalam badan. Sebotol Vitamin C Shaklee ni harganya Cuma RM98.05. Sebotol ada 180 biji dan boleh tahan sampai 6 bulan! Memang jimat dan murah. 

Boleh hubungi saya untuk dapatkan Vitamin C yang best ni
Dapatkan penjimatan 20-25 % dengan mendaftar sebagai ahli.
Hubungi saya pengedar sah Shaklee

Id No : 1081383
Asmida
Alor Setar Kedah